logo banner

autokinito
epikoinonia autokinito

eggrafeite newsletter2

We have 27 guests online

There are no translations available.

Για να εξασφαλιστεί η τέλεια καύση, ακόμη και με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό απαιτείται περίσσεια αέρα.

 Η περίσσεια του αέρα θα πρέπει να καθορίζεται με τη μέτρηση του οξυγόνου (Ο2) ή του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην καμινάδα της συσκευής και να σημειώνεται η θερμοκρασία περιβάλλοντος. Οι δοκιμές αυτές πρέπει να διενεργούνται αφού η συσκευή έχει φτάσει στις κανονικές συνθήκες λειτουργίας της (θερμική ισορροπία). Αυτό γίνεται για να αποφευχθεί η παραπλανητική υψηλή τιμή CO που φαίνεται κατά την έναυση. Οι δοκιμές πρέπει να γίνουν για ρυθμίσεις του καυστήρα που να καλύπτει επαρκώς τη λειτουργία της συσκευής στην οποία έχει τοποθετηθεί και εύρος που χρησιμοποιείται.

Η συντήρηση και οι όποιες ρυθμίσεις καύσης του καυστήρα γίνονται σε ετήσια βάση Άνοιξη ή Φθινόπωρο σε εποχή που δεν απαιτείται η θέρμανση. Οι ρυθμίσεις που γίνονται από το  συντηρητή ορίζουν περίσσεια  αέρα 25% με 35%. Οι διακυμάνσεις στις συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου μπορούν να επιφέρουν περίσσεια αέρα έως και 50%. Η αναγκαία περίσσεια αέρα για σωστή καύση είναι 5% με 10% για αέρια καύσιμα και 10% με 15% για υγρά καύσιμα.

Τι επιπτώσεις έχει η αύξηση της περίσσειας αέρα; Ο αέρας αποτελείται κατά 79% από Άζωτο και 21% από Οξυγόνο. Κάθε μόριο Οξυγόνου που περνάει από το θάλαμο καύσης συνοδεύεται από 3,76 μόρια Αζώτου. Η παρουσία του αζώτου δε βοηθάει στη λειτουργία του λέβητα. Απλά θερμαίνεται απορροφώντας ενέργεια από την καύση και αποβάλλεται στην καμινάδα ανεβάζοντας έτσι τη θερμοκρασία των καυσαερίων. Επιπλέον μειώνει την απόδοση της καύσης με δύο τρόπους.

Πρώτον όσο αυξάνεται η περίσσεια αέρα τόσο μειώνεται η θερμοκρασία της φλόγας.  Στο θάλαμο καύσης πρωτεύον ρόλο στη μεταφορά θερμότητας παίζει η ακτινοβολία (radiation heat transfer). Η μεταφορά θερμότητας μέσω ακτινοβολίας είναι ανάλογη της τέταρτης δύναμης της απόλυτης θερμοκρασίας της φλόγας. Συνεπώς η μεγάλη περίσσεια αέρα μειώνει σημαντικά τη μεταφορά θερμότητας μέσω ακτινοβολίας στο θάλαμο καύσης.

Δεύτερο όσο αυξάνεται η περίσσεια αέρα τόσο αυξάνεται η ροή μάζας των αερίων που θα περάσουν από το λέβητα. Η αυξημένη ροή μάζας θα περάσει μέσα από διαδρομές στο εσωτερικό του λέβητα πριν αποβληθεί στην καμινάδα. Σε αυτή τη φάση η μεταφορά θερμότητας με συναγωγή είναι κυρίαρχη. Οι διαδρομές έχουν κατασκευαστικά συγκεκριμένο όγκο και συγκεκριμένη επιφάνεια εναλλαγής. Έτσι η αυξημένη ροή έχει συνέπεια την αύξηση της ταχύτητας με αποτέλεσμα τη μείωση της θερμότητας με συναγωγή.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ο σχηματισμός οξειδίων του αζώτου εξαρτάται από τις συνθήκες στο θάλαμο καύσης. Η αύξηση της συγκέντρωσης του αζώτου ευνοεί το σχηματισμό των οξειδίων του αζώτου.

Το 10% με 15% της δαπάνης για θέρμανση χάνεται στο περιβάλλον (απώλειες καύσης). Οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται για εξοικονόμηση ενέργειας (μόνωση κελύφους, αντικατάσταση υαλοπινάκων κτλ.) συμβάλουν στη μείωση των περεταίρω απωλειών της θέρμανσης αφήνοντας ανέπαφη την πρωτογενή απώλεια που τελείται στο θάλαμο καύσης.

Βελτιώνοντας της απόδοση καύσης με τη χρήση της συσκευής 4ECO2 μπορείτε να ανακτήσετε ως και το 57% της ενέργειας που χάνεται πρωτογενώς στο θάλαμο καύσης.